Velkommen!

La din stemme bli hørt! Dette forumet er til for å stille spørsmål, dele ideer og løsninger og få nyttige ideer og inspill for alle som har en interesse i historie og samfunnsfag:

In this Discussion

Endringer og forbedringer

Oppdateringer og endringer på sidene

Kommentarer

• mennesketmennesket Innlegg: 11
    redigerte oktober 2016
    Oppdaget, og fikset, at flervalgstesten til Den greske antikken gav poeng for feil svar, dermed kunne man ha alt rett og likevel ikke få full pott. 

Har også gått over til en bedre caching-metode, noe som bør gi enda raskere brukeropplevelse av sidene. 
    redigerte mars 26
    Mars 2017
    Nytt design på sidene som er mer fleksibelt for fremtiden. Alle sidene og alle lenker skal nå peke til krypterte sider. I tillegg er det lagt til en rekke nye flervalgstester de siste ukene:
    • Pest og union (eldre historie)
    • Seinmiddelalderen (eldre historie)
    • Reformasjonen (eldre historie, artikkelen er også pusset opp litt med tanke på 500-årsjubileet)
    • Paver og motpaver (eldre historie)
    • Norge under første verdenskrig (nyere historie)

Lagt til litteratur på et par  eldre historie-artikler hvor det hadde gått litt fort i svingene da de ble lagd første gangen.

redigerte oktober 13

Oktober 2017
    Tekster som skal fylle hullene i Eldre historie-delen har vært under vei lenge og begynner nå å bli klare nok til gjøres offentlige. Det har dessverre tatt mye lenger tid enn det som var håpet, de burde vært klare for flere år siden, men hei, bedre sent enn aldri. Aldri få binyrebarksvikt sier jeg bare, det tar knekken på konsentrasjonsevnen.

Foreløbig lagt ut med flervalgsoppgaver, men stort sett ikke drøftingsoppgaver (jeg trenger en unnskyldning for å gå tilbake om en stund med friske øyne slik at jeg kan se evt dårlig språk og dårlige forklaringer som jeg er blind for nå):
    • Fordypning, senantikken: Vestromerrikets kollaps
    • Fordypning, senantikken: Kristningen av Europa
    • Hovedartikkel: Etter Vestromerriket (liker ikke tittelen, hvis noen har noe bedre så rop ut her eller på fb)
    Kommer snart:
    • Frankerne
    • Araberne
    • Korstogene
    • Det osmanske riket og Konstantinopels fall 
    Kommer også til å legge til interne lenker i aktuelle tekster noe som vil slå ut på sist-endret-datoen nederst på sidene. 
    redigerte oktober 19

Da er artikkelen om Frankerne og Det hellige romerske riket endelig ute :)

Har også byttet navn på "Nye verdensbilder" til "Renessansen og den vitenskapelige revolusjon" siden den kommer dårlig ut i søk pga tittelen. Det samme med "Etter Vestromerriket", som er endret til "Østromerriket og arven etter Roma" for å klargjøre hva de handler om litt bedre.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.